Skip to main content

Følger dine møder med jeres værdier?

Tillad mig at komme med et frisk gæt:

I jeres virksomhed går I op i udvikling.

Måske endda innovation.

I fortæller omverden, at I er omstillingsparate og I leverer den bedste kvalitet til den bedste pris – til rette tid.

Har jeg ret?

OK. Tillad mig så, at stille et spørgsmål:

Hvordan holder I møder?

Er rammen om jeres møder udviklende? Måske endda innovativ? Er I parate til at bryde måden, I plejer at holde møder på? Og har jeres møder den kvalitet, som gør, at de er tiden værd?

Du vil blive forbavset over, hvor mange steder, man holder møde, som man altid har gjort. Rammerne og metoderne er de samme. Nogle gange går dagsordenen endda igen fra år til år…

Et af tidens modeord er disruption. Det er så moderne, at det er blevet til et råd under regeringen, hvor Hella Joof og andre gode mennesker, skal fortælle landets ledere, hvordan vi gearer os i en verden, der forandrer sig konstant. Disruption betyder forstyrrelse – og det er en gammel sandhed, at udvikling, innovation og kreativitet kræver, at vi tilsætter noget andet til vores faste tankegang, end dét vi plejer.

Og møderne er er vanvittigt godt sted at gøre dét.

Nogle gange er det helt små ting der skal til. Fx

  • Lad mødets deltagere diskutere noget to og to undervejs
  • Overvej om deltagerne skal stå op, i stedet for at sidde bænket om et bord
  • Prøv at indlægge en gåtur i stedet for at sidde i et mødelokale, hvis vejret er godt

Jeg er sikker på, at du vil opleve helt ny energi og nye ideer, hvis du udfordrer de møder, som I normalt holder.

Og det behøver ikke kræve hverken doktorgrad eller stort kørekort, at sætte det i værk. Om det er personalemøderne, salgsmøderne eller direktionsmøderne. Du kan hente enormt meget værdi, hvis dine møder får samme værdier som dem, I skilter med i jeres produkt og virksomhed: udviklende, innovativ, omstillingsparat og kvalitet, for eksempel.

Skal vi vædde?

© 2022 OrgaNicer, All Rights Reserved