Skip to main content

Sælger du produkter?

Marketing is what you do when your product is no good.
― Edwin Land

Der er noget rigtigt i ovenstående citat. Måske er det ikke kun dit produkt, der har mangler, men udbuddet af produkter, du sælger til dine deltagere på events og møder.

Jeg oplever ofte en stor forbløffelse, når jeg begynder at tale om produkter, når vi taler møder. Men pengene skal jo komme et eller andet sted fra og ofte er der langt flere kommercielle muligheder, end vi i første omgang får øje på. Måske skulle du stille dig selv følgende spørgsmål:

  • Hvad køber mine deltagere af mig?
  • Hvad køber de af andre, når de deltager hos mig?
  • Hvad ville de gerne have købt, hvis de havde muligheden?

Ved at begynde at stille sig selv disse spørgsmål, kan der pludselig dukke muligheder op, som man ikke havde overvejet i første omgang:

  • Er stolen ved siden af vores CEO mere værd for vores gæster end en stol ved det andet bord?
  • Er muligheden for at bo på samme gang som de største kunder mere værd end en tilfældig overnatning?
  • Kan jeg sælge 1 til 1 møder mellem deltagerne?
  • Kan jeg tjene penge på at sælge de bedste hotelværelser? Ved at sælge bøger? Frokost med foredragsholderen eller Podcasts af indlæg?

Indtil vi ses igen: “lyt efter lyden af kasseapparatet”

 

© 2022 OrgaNicer, All Rights Reserved