Case: Ishockey

Tæt samarbejde

I tæt samarbejde med destinationen, aktører, forbund, arrangører og lokale myndigheder konceptudviklede, prissatte og håndterede OrgaNicer overnatning for publikum, hold og officials til en af verdens største events, VM i Ishockey.

At afholde en kæmpe stor event som VM i ishockey er for alle medarrangører en stor og overvældende opgave. Når den tilmed skal afholdes på en relativt lille destination som Herning, så kræver det stærk konceptudvikling, skarp prissætning og masser af samarbejde.

Hvad gjorde vi?

Når der skal findes 10.000 overnatningsmuligheder i en destination med 1200 – 1500 hotelværelser, så skal der tænkes kreativt. I tæt samarbejde med de øvrige aktører udviklede vi en række både traditionelle og utraditionelle overnatningsmuligheder. Der var meget lidt data og viden tilgængeligt fra tidligere VM-stævner, så meget skete ud fra OrgaNicers research herunder en studietur til det daværende års værtsby.

Aftaler med hoteller i Herning by og i en radius på ca. 45 minutter blev forhandlet af OrgaNicer. Med base i Herning og et tæt kontinuert samarbejde med de mange hoteller i omegnen, så var vi i stand til at imødekomme ønsker og behov hos holdene og arrangørerne. 

Publikum fik mulighed for at overnatte privat hos lokale borgere, i hyggelige teltlejre og på mange andre måder i byen eller helt tæt på arenaen. Danmark kan være et dyrt land at besøge og mange af de besøgende fans fik med de mange – og prisbillige muligheder – chancen for at heppe på deres hold.

Hvad virkede?

Vi oprettede en reception der modtog alle overnattende publikummer ved arenaen. Derved sørgede vi for at hjælpen aldrig var langt væk. Både forhåndsbookede og walk ins havde mulighed for at booke overnatning inklusiv leje af soveposer m.m. Der var sociale mødesteder udenfor arena og fanzone, og mulighed for indkøb af dagligvarer.

Vi benyttede os af vores mange kontakter og erfaring med forhandling af hotelaftaler. Og vi gjorde det hele i tæt samarbejde med arrangører såvel som lokale aktører. Med vores mellemkomst sikrede vi at både arrangører, besøgende og hoteller havde en positiv oplevelse. Vi bidrog til at hotelpriser ikke skød unødvendigt i vejret, at der var prisbillige alternativer til rådighed og at hele destinationen profiterede af eventen.

Hvad Event-Appen kan indeholde


Konceptudvikling og branding

Sloganet Hygge Hockey Herning blev verdenskendt


Event-app

Fælles platform og information til deltagerne


Fanzone

Et sted at mødes, hygge og varme op, når der ikke var kampe


Overnatning

Markedsføring af overnatningsmuligheder


Onsite service

Som informationsstand og bookning af overnatning


Tilbud

Andre oplevelsestilbud i byen og området

“You have a really nice town and it looks like you have been expecting us


Outi Lounio and Heli Julin, Fans from Finland

Hvorfor lige vælge os?

  • SAMLET MARKEDSFØRINGSPAKKE

  • STØRRE EVENTS

  • GØR DIN EVENT SIMPEL

FØLG MED OG FORBLIV UP-TO-DATE

Tilmeld dig vores ugentlige nyhedsbrev, og modtag guldkorn direkte i indbakken

© 2020 OrgaNicer, All Rights Reserved