Når der skal findes 10.000 overnatningsmuligheder i en destination med 1200 – 1500 hotelværelser, så skal der tænkes kreativt. I tæt samarbejde med de øvrige aktører udviklede vi en række både traditionelle og utraditionelle overnatningsmuligheder. Der var meget lidt data og viden tilgængeligt fra tidligere VM-stævner, så meget skete ud fra OrgaNicers research herunder en studietur til det daværende års værtsby.
Aftaler med hoteller i Herning by og i en radius på ca. 45 minutter blev forhandlet af OrgaNicer. Med base i Herning og et tæt kontinuert samarbejde med de mange hoteller i omegnen, så var vi i stand til at imødekomme ønsker og behov hos holdene og arrangørerne.
Publikum fik mulighed for at overnatte privat hos lokale borgere, i hyggelige teltlejre og på mange andre måder i byen eller helt tæt på arenaen. Danmark kan være et dyrt land at besøge og mange af de besøgende fans fik med de mange – og prisbillige muligheder – chancen for at heppe på deres hold.