Drop ligegyldige mødegaver
That little something…
Der var engang, hvor man altid fik en mulepose med hjem fra møderne. Sådan en lidt ubestemmelig, stiv kanvas-sag, som man stolt bar rundt på i årene efter. Så kunne man stå der i bybussen, og se kanvasposer med logoer fra Dansk Sygeplejeråd, 3-Stjernet og den lokale maskinstation.
I takt med at verden er blevet mere materialiseret, så er muleposerne røget lidt af radaren. I bedste fald ender de bagerst i skabet. Hvis de skal luftes, så skal der nok være et NASA logo på – og den skal være drysset med månestøv og signeret af mindst én astronaut.
Kravene er ligesom steget lidt…
Det betyder ikke, at give-aways ikke fungerer.
Men du skal ramme din målgruppe mega præcist, hvis du skal have noget ud af investeringen.
I en periode var det små trådløse højtalere med bluetooth-forbindelse, der var moderne. Jeg ved det, for jeg har tre stående med forskellige logoer. Og de har det til fælles, at de ikke har en særlig god kvalitet. Så nu ligger de sammen med muleposerne, bagerst i skabet…
Veludtænkt mødedesign
Men hvordan gør du så indtryk på dine gæster?
De skulle jo gerne huske lige præcist dit møde…
Som et alternativ til dimser og dutter, så kan du tænke i, hvordan du gør indtryk på dine gæster i lige netop den setting, du er i.
Og her er oplevelser er en super stærk valuta!
Det kræver selvfølgelig også, at du har styr på din målgruppe. Hvad vil virke for lige præcis dem? Hvis du kan skabe en stemning og en følelse om dit møde, så er du altså nået langt. Noget af det mest magiske jeg har oplevet i nyere tid, var et pigekor, som sang inden aftensmaden på et døgnseminar. Det kostede arrangørerne en tredjedel af højtalerne – men jeg husker tilbage på dén oplevelse og det seminar, som noget helt særligt.
Hvordan rammer du dine gæster bedst?
Er det med muleposer, pigekor eller noget helt tredje?