Nytænk det fysiske møde

Vi vil mødes, trods Covid-19

Jeg mener ikke at det fysiske møde kan erstattes! Der sker bare noget når mennesker mødes! (Prøv bare at se hvordan mange af os led af “hudsult” i foråret). Personligt har jeg manglet det med at sige “pænt goddag” ved et fast håndtryk og øjenkontakt. Det er bare ikke det samme at sidde via en skærm og vinke til hinanden.

Men hvad gør vi så, med det fysiske møde midt i en Covid-19 tid?

Sørg for og fremmest for at skabe tryghed. Dine mødedeltager skal føle sig trygge både før, under og efter dit arrangement.


Dette kan f.eks. gøres ved at sende alt praktisk information ud på forhånd, omhandlende program med ankomsttid (hvis man vil have deltagerne til at ankomme i hold og special-tildelte indgange), her kunne et kort over venue være en fordel. Derudover kan en beskrivelse af faciliteter ift. afstand, hygiejne og evt. andre restriktioner være rigtig nyttig. Der er herunder listet 7 ting der er med til at skabe trygge rammer til dit møde/arrangement:

  • Under arrangementet skal man som arrangører selvfølgelig sikre at ALLE retningslinjer for antal bliver overholdt.
  • Der skal lægges stor vægt på information med råd om afstand og hygiejne.
  • Sørg for at lave en bord/stoleopstilling som er tilpasset de gældende anbefalinger og retningslinjer. HUSK at et stort areal sikrer afstand.
  • Du kan med stor fordel opdele lokalet i zoner, hvor deltagerne får tildelt en nummereret siddeplads allerede inden ankomst, som kan kædes sammen med, hvilken indgang de skal ind af, hvilket område de skal have forplejning i og hvilke toiletter de skal bruge, alt afhængig af hvor mange deltagere der er tale om.
  • Sørg som altid, for at der er markeringer og skilte som sikrer afstand og at der er rigelig stationer med håndsprit.
  • Hav evt. mundbind til rådighed for dem der ønsker dette.
  • Ved “afrejse” skal der være skilte som kan vise, hvilke udgange dine deltagere skal tage.

Vi vil have de fysiske møder tilbage og mener sagtens de kan lade sig gøre, så længe det foregår i trygge omgivelser og med de rette forudsætninger samt forventingsafstemning med alle involverede parter.

 

De bedste hilsner,

Tina Biel

Projektleder i OrgaNicer

Tilmeld nyhedsbrev

Venue

Hos OrgaNicer kan du altid få hjælp og sparring, når du skal finde den perfekte lokation til din kommende konference, kursus, generalforsamling eller anden form for event.Ud over at du skal finde et venue, der danner de perfekte rammer om dit arrangement, er der en masse praktiske ting, du skal have med i dine overvejelser.

Læs mere

Kontraktforhandling

Har du behov for at håndtere dokumenter som Abstracts and Papers, kan OrgaNicer også hjælpe. Opsætningen af Abstract and Papers kan både designes, som en integreret del af arrangementets tilmeldingsskema – eller som et tillæg til jeres tilmeldingsskema.

Læs mere

Overnatning (Hotelhåndtering)

Det kan være overvældende, hvis ikke hotelhåndtering er en opgave, du er vant til at håndtere. Det er jo ikke sikkert, du kender det endelige antal deltagere, allerede når du forhandler kontrakt med hotellet. Eller husker de aftalte deadlines midt i dine mange andre opgaver. Og så falder hammeren og du ender med at måtte betale for værelser, du alligevel ikke skulle bruge.

Læs mere

Kunne du lide dette blogindlæg?

Få mere som dette = viden, værktøjer, trends og tips til dit arbejde med at planlægge og designe møder og events. Alt sammen (plus super gode tilbud) sendt direkte til din indbakke hver mandag.

Ja tak – send guldkornene direkte til mig

FØLG MED OG FORBLIV UP-TO-DATE

Tilmeld dig vores ugentlige nyhedsbrev, og modtag guldkorn direkte i indbakken

© 2020 OrgaNicer, All Rights Reserved