Skip to main content

Case: Planner Days

Sådan kom vi i mål med en app til et netværksarrangement – 

At netværke, altså mødet og samtalen mennesker imellem, og digital kommunikation gennem hver vores lille smartphone-skærm understøtter ikke rigtig hinanden. Derfor var det med eftertanke, omhyggelighed, og med den interpersonelle kommunikation in mente, at vi lavede en event app til Planner Days 2019.

Planner Days er et netværksarrangement for rundt regnet 150 passionerede mennesker fra den danske mødebranche. Deltagerne mødes hvert år i en ny by for at lade sig fagligt inspirere og netværke med kollegaer fra hele branchen. Læs mere om Planner Days her

Hvad gjorde vi?

Først og fremmest designede vi en super brugervenlig app, som var overskuelig, intuitiv og som fungerede som en god lille hjælper for deltagerne før, under og efter konferencen. Udover bl.a. at indeholde praktisk hands-on information, som et personligt program, en vejviser, venue-oversigt, floor-plan, parkeringsvejledning, påmindelser om tid/sted, og præsentationer af oplægsholdere og en deltagerliste, så var appen også en nem måde at holde sig ajour, som konferencen skred frem.

Hvad virkede?

Vi ønskede på ingen måde risikere at kommunikationen i appen flyttede fokus fra kommunikationen mellem deltagerne. Så derfor lod vi ikke appen fylde for meget, men alligevel nok til, at den bidrog med en merværdi, som ikke kun var af informativ og praktisk karakter. Fx kunne deltagerne se i appen, hvem de var i mødefamilie med (en mødefamilie er en gruppe, som man partner op med og følges med gennem udvalgte aktiviteter i konferencen) og på den måde få både tryghed, vished og overblik inden deltagerne skulle samles i gruppen. På appens aktivitetsvæg kunne deltagerne dele billeder og meddelelser. Fx opslag af social karakter, som små glædesudbrud og sociale bobler, og opslag med faglige take-outs, guldkorn, og vigtige pointer fra de forskellige oplæg og workshops. Appen havde også små quizzer integreret, som automatisk poppede op, når deltagerne fx blev transporteret fra a til b og som udover at servere budskaber og viden også understøttede samtaler og holdånd deltagerne imellem. Også efter konferencen, bidrog appen til konferencens netværksfokus, fordi den gav deltagerne mulighed for nemt at finde kontaktinformationer på meddeltagere, sende beskeder til hinanden, sige tak for sidst og følge op på aftaler om møder.

Hvad OrgaNicer stod for


Teknisk opsætning

Fuld mobil oplevelse på iPhone, iPad, Android.


Nyhedsfeed

Fælles nyhedsfeed og 1-1 samtaler direkte i event app’en


Sociale medier

Integration med Linkedin, Twitter og Facebook


Nem information

Program, speakerpræsentation, deltagerlister osv.


Brugerdata

Mulighed for indsamling af data på brugernes adfærd.


Social interaktion

Gennem afstemninger og quizzer

Hvorfor lige vælge os?

  • Gratis rådgivning

  • Du bestemmer

  • Gør din event simpel

© 2022 OrgaNicer, All Rights Reserved