Skab værdi – den rigtige værdi!
“What we sell is the opportunity for a 43 year old accountant to dress up in black leather, ride through small towns and have people be afraid of him.
― Harley-Davidson executive i “Result-based Leadership
Jeg er født i Hjallerup og er søn af en hestehandler – og jeg er stolt af det. En af konsekvenserne ved denne skæbne er, at min kalender altid er booket den første weekend i Juni, hvor der er Hjallerup marked. En weekend med gøgl, kræmmere, lidt heste og mødet med alle dem, man kender i ølteltet.Man har gennem årene forsøgt at udvikle på denne event. Man har fået fine musikere til at give koncert, udviklet på sortimentet, flyttet hestene, forbedret toiletforholdene og meget, meget mere. Men efterhånden har man fundet ind til, hvad det vitterligt er, man sælger:
Muligheden for at mødes med mennesker, som man kun ser den ene gang om året. Hjallerup Marked er det perfekte mødested for alle – uanset social baggrund, interesser, uddannelse og alder.
Denne erkendelse betyder meget for den fremtidige udvikling af eventen. Nu ved de, hvor de tilfører værdi og har et klart billede af deres gæsters motiv for at komme.
Hvad er dit værditilbud til dine møde-/eventdeltagere? Ved du hvorfor de kommer og hvordan jeres event gør, at det er deltagelsen værd?
Mange faglige events er blot undskyldninger for at mødes. Det er her man får opbygget sit faglige netværk, får mødt gamle venner, får synliggjort sig ift. til det næste job etc.
- Hvad gør I for at finde frem til jeres gæsters motiver for deltagelse?
- Hvordan tilpasser I jeres møder/events, så de giver deltagerne den ønskede værdi?
Hos OrgaNicer er vi en af de irriterende virksomheder, der starter med at definere dette og bliver ved med at spørge – indtil vi har fået et svar, som gæsterne kan bruge. Uden dette giver alt anden udvikling af møder og events ingen mening.
Indtil vi ses igen: “Skab værdi – den rigtige værdi!”