Alt er med vilje!
Som beskrevet i sidste uge, så er det altafgørende, at vi har en klar idé for vores møder og events. At vi helt præcist ved, hvilken værdi vi skaber og for hvem. Men hvordan skaber vi denne værdi og udvikler den fra event til event? I de kommende MeetingMondays giver jeg et kvalificeret bud på nogle af de områder, det er vigtigt at arbejde med for at sikre bæredygtige møder og events i udvikling.
I OrgaNicer er vi stolte af vores rødder i Herning. Her er ALT med vilje – og vilje er der masser af. Også til at lave ting, der holder i længden. Ifølge myterne så stillede Herning-iværksætteren Aage Damgaard altid tre spørgsmål, til sine medarbejdere, når de kom med idéer til nye produkter i hans virksomheder: Ka’ det laves? Ka’ det sælges? Og kan vi tjene penge på det?
Måske er det lidt for simpel en forretningsmodel for dine møder/events? Men i realiteten er det vel de spørgsmål, vi skal stille os selv:
Hvad er vores idé?
- Hvilken værdi vil vi skabe for hvem?
Er der nogen, der gider deltage?
- Hvem er målgruppen?
- Hvor stor er den?
- Har vi konkurrenter – og hvad kan de?
- Hvad er det præcist, de vil købe?
- Hvordan får vi deltagelsen markedsført og solgt?
Kan vi lave mødet/eventen?
- Har vi de rette mennesker /samarbejdspartnere til at hjælpe os?
- Hvordan organiserer vi os?
- Hvor skal vi være?
- Hvordan får vi udviklet det rigtige indhold og de rigtige produkter til vores deltagere?
Kan vi få det til hænge sammen økonomisk?
- Hvor kommer indtægterne fra?
- Hvornår kommer indtægterne ift. udgifterne?
- Hvilke risici er der ift. afviklingen af mødet/eventen?
- Bidrager alle, der tjener på mødet/eventen til den samlede økonomi?
I de kommende uger dykker vi ned i nogle af disse emner for at inspirere dig til udviklingen af dine møder/events.
Indtil vi ses igen: “Husk på, at ALT er med vilje!”