Virtuel mødedeltager

Er du pro eller noob?

Jeg elsker, når teknikken driller og jeg ikke kan få skærmdelingen til at makke ret.

Sagde ingen nogensinde.

Som mødeleder i den virtuelle mødeverden, er de færreste ”pros” og rigtig mange ”noobs”. Og selvom man sagtens kan charme sig igennem en teknisk ”ups’er” eller to, så er det altså rarest, at lede mødet med nogenlunde sikker hånd.

Og hvis du allerede er erfaren udi mulighederne i virtuelle møder, men har masser af uerfarne kollegaer, deltagere eller andre interessenter, så snup endelig listen og del den med dem 😊.

  1.  Test og øvelse

De forskellige platforme som Teams, Zoom, Google Meet osv., har forskellige indstillinger og tekniske muligheder, men dog også en hel del lighedspunkter. Der er de helt gængse, som mute, video-deling, skærm-deling, deltageroversigt og chat-funktion, men også mere avancerede som break-out rooms, afstemninger og optagefunktioner. Den bedste måde, at blive sikker udi disse, er simpelthen… øvelse. Test det af uden deltagere, eller sammen med en kollega og leg med det.

  1.  Struktur, struktur, struktur

En klar agenda og tidsplan er som regel altid en fordel til møder. Og de virtuelle af slagsen, er ingen undtagelse. Her er det særligt vigtigt at strukturere og styre mødet.

  1.  Aktivér

Rigtig ofte, er det de samme, få deltagere, som taler under virtuelle møder. Hvis det giver mening, så overvej hvordan du kan aktivere flere deltagere, uden det dog blive påtaget og unødvendigt. Det behøver ikke være på ”bordet-rundt-måden”, men kan også være vha. afstemninger, spørgsmålssessioner (som kan skrives i chatfunktioner) eller korte quizzer, som både giver mødelederen feedback, men også engagerer deltageren i mødet.

De bedste hilsner,

Mette Linjordet Thuesen

Projektleder i OrgaNicer

Tilmeld nyhedsbrev

Tilmelding og Registrering

Vi har nogle effektive tilmeldings- og registreringssystemer. Og så er håndteringen heraf én af de services, vi løser rigtig mange af for vores kunder. Og fordi vi har erfaringen og løser rigtig mange af denne type opgaver hen over året, kan vi løse opgaven til en skarp pris.

Læs mere

Kontraktforhandling

Har du behov for at håndtere dokumenter som Abstracts and Papers, kan OrgaNicer også hjælpe. Opsætningen af Abstract and Papers kan både designes, som en integreret del af arrangementets tilmeldingsskema – eller som et tillæg til jeres tilmeldingsskema.

Læs mere

Overnatning (Hotelhåndtering)

Det kan være overvældende, hvis ikke hotelhåndtering er en opgave, du er vant til at håndtere. Det er jo ikke sikkert, du kender det endelige antal deltagere, allerede når du forhandler kontrakt med hotellet. Eller husker de aftalte deadlines midt i dine mange andre opgaver. Og så falder hammeren og du ender med at måtte betale for værelser, du alligevel ikke skulle bruge.

Læs mere

Kunne du lide dette blogindlæg?

Få mere som dette = viden, værktøjer, trends og tips til dit arbejde med at planlægge og designe møder og events. Alt sammen (plus super gode tilbud) sendt direkte til din indbakke hver mandag.

Ja tak – send guldkornene direkte til mig

FØLG MED OG FORBLIV UP-TO-DATE

Tilmeld dig vores ugentlige nyhedsbrev, og modtag guldkorn direkte i indbakken

© 2020 OrgaNicer, All Rights Reserved