Brug Facebook til din event

3 enkle tips til at gøre din event mere synlig

Spar tid, penge og timer i formidling

Facebook er danskernes foretrukne app. Derfor giver det rigtig god mening, at din event er synlig på Facebook. Derudover kræver Facebook ikke et kæmpe budget. Du kan, med få kneb, få utrolig stor synlighed for meget få (måske endda ingen) penge. Derudover giver en oprettet Facebook-event, de deltagende mulighed for at vende tilbage til siden og læse processen for eventen eller andet information igen, hvis der måtte opstå generelle spørgsmål.

 

Her er 3 enkle tips til, hvordan du bruger Facebook til at gøre din event mere synlig:

  1. OPRET DIN EVENT SOM EN BEGIVENHED ELLER LAV EN GRUPPE

Det gælder især, hvis dit arrangement henvender sig til private forbrugere. Husk altid at bruge et lækkert billede, at skrive en fyldig beskrivelse og tilknyt nøgleord/tags til din begivenhed. Det øger sandsynligheden for at din begivenhed bliver fundet af de rigtige personer.

Er din event af faglig karakter, giver det måske mere mening at oprette en gruppe eller en side til din event. Fx har vi en årlig tilbagevendende konference for mødeplanlæggere i Danmark, der har sin egen facebookgruppe. Her kan deltagere, arrangører og andre interessenter debattere året rundt om fagligt relevante emner. Og som arrangør kan man naturligvis også dele små, relevante nyhedsopdateringer med sin målgruppe.

 

  1. LAV SMÅ, KORTE OPDATERINGER – OFTE

Sørg for, at du jævnligt laver små opdateringer, som dine deltagere kan like, kommentere på og tagge hinanden i. Men husk, Facebook er et personligt medie – så væk med den stive, professionelle tone. Dine opdateringer må gerne være naturlige og oprigtige. Som stod du og talte med en kunde ansigt til ansigt. Mennesker vil tale med andre mennesker – ikke have upersonlig massekommunikation.

Du kan dele opdateringer om alt, der vedrører dit arrangement eller det emne, dit arrangement fokuserer på. Her kommer et par eksempler på opdateringer:

  • En kort teaser med et billede en spændende oplægsholder, som dine deltagere kan forvente at møde til dit arrangement
  • Et billede af menuen, fx den potionsanrettede frokost så du viser du tilgodeser covid-19 retningslinjerne
  • Et billede af venue med en lille kommentar om, hvorfor det er et fedt sted at afholde arrangementet
  • En video fra sidste års arrangement
  • Et link til en relevant artikel, der er relevant for dit arrangements faglige tema

 

  1. LAV EN PERSONLIG INVITATION TIL DINE MEST TROFASTE DELTAGERE

Uanset om du har lavet en begivenhed eller en gruppe, kan det være en fordel at lave en lille personlig invitation til dine mest trofaste deltagere og/eller samarbejdspartnere inden du går ud og promoverer din event offentligt. Og gør endelig også brug af dine kolleger og invitér dem i samme omgang. Gør de trofaste deltagere, kolleger og samarbejdspartnere til dine ambassadører og opfordr dem til at kommentere og dele deres egne oplevelser og forventninger aktivt. På den måde er din begivenhed/gruppe allerede aktiv, når de første potentielle deltagere udefra klikker sig ind for at læse mere om arrangementet.

Og selvom dine events nu måske er fordelt over flere venues eller dele af eventen sågar er virtuel, giver Facebook mulighed for at stille spørgsmål i gruppen og give information til en større gruppe, så eventuelle udfordringer kan imødekommes undervejs i processen.

spring blot ud i det, da det er enkelt samt praktisk og hvis du laver en fejl kan det hurtigt rettes igen. Og skulle du have brug for hjælp til at komme i gang – få lavet en strategi og en kommunikationsplan at starte ud med – så hjælper vi dig gerne.

 

De bedste hilsner,

Katrine Jespersen

Digital kommunikation i OrgaNicer

Tilmeld nyhedsbrev

SoMe til events

Brug af sociale medier, også kaldet SoMe, giver ofte rigtig god mening ved events og faglige arrangementer. Det kan nemlig være en ganske effektiv kommunikations- og markedsføringskanal at dele relevant indhold og billeder via fx LinkedIn, Facebook, Instagram eller Snapchat.

Læs mere

Venue

Hos OrgaNicer kan du altid få hjælp og sparring, når du skal finde den perfekte lokation til din kommende konference, kursus, generalforsamling eller anden form for event.Ud over at du skal finde et venue, der danner de perfekte rammer om dit arrangement, er der en masse praktiske ting, du skal have med i dine overvejelser.

Læs mere

Eventapp

Som arrangør kan du komme endnu tættere på dine deltagere og give dem mere værdi med hjem i bagagen. Udover at være et bæredygtigt alternativ til trykt program og lokaleoversigt, kan du connecte med dine deltagere på en mere direkte måde.

Læs mere

Kunne du lide dette blogindlæg?

Få mere som dette = viden, værktøjer, trends og tips til dit arbejde med at planlægge og designe møder og events. Alt sammen (plus super gode tilbud) sendt direkte til din indbakke hver mandag.

Ja tak – send guldkornene direkte til mig

FØLG MED OG FORBLIV UP-TO-DATE

Tilmeld dig vores ugentlige nyhedsbrev, og modtag guldkorn direkte i indbakken

© 2020 OrgaNicer, All Rights Reserved