Skip to main content

Skal dit møde huskes?

Et budskab der “bider sig fast”

Vi kender det alle sammen. Vi deltager i et hav af møder og events, men hånden på hjertet… En del af dem bider sig ikke rigtigt fast. Budskabet rammer os måske i nuet, men forsvinder hurtigt igen, når vi kommer tilbage til dagligdagens trummerum.

Hvorfor sker det? Og hvorfor er der alligevel nogle møder og events, som skiller sig ud og sætter sig i os på en helt anden måde?

Det handler i sin enkelthed om, at den gode oplevelse skaber forventning, involverer følelser og fællesskaber. Så lever den videre, efter at den er slut.

Det mest effektfulde, når det handler om at huske et budskab, er følelser. Hvis budskabet skal cementeres, så skal du designe mødet, så det vækker stærke følelser i dine deltagere. Det er nemmere at huske en imponerende performer, simpelthen fordi vi bliver følelsesmæssigt stimuleret. Vi husker også langt bedre en konkret ting, hvis mødet har formået at involvere os, så vi enten har ”grinet eller grædt”, er blevet provokeret eller har undret os, fordi vi er blevet følelsesmæssigt påvirket. Og det skal vi huske – også når det lidt mere ”tørre” faglig indhold, skal hænge fast. Her er følelser og sanser vores keywords til succes.

Det nemmeste og mindst kontroversielle er de ”rare” følelser, som glæde, begejstring osv. Men også de ”ubehagelige” følelser, som vrede og forargelse kan bruges. Hvor langt man vil gå – og hvordan – er naturligvis noget, som skal gennemtænkes nøje, afhængig af mødets eller eventens karakter.

Vi kan ikke komme uden om, at de følelsesmæssige virkemidler kan bruges til at få budskabet til at bide sig fast. Læs eventuelt mere om det deltagerinvolverende møde her.

Venue

Hos OrgaNicer kan du altid få hjælp og sparring, når du skal finde den perfekte lokation til din kommende konference, kursus, generalforsamling eller anden form for event.Ud over at du skal finde et venue, der danner de perfekte rammer om dit arrangement, er der en masse praktiske ting, du skal have med i dine overvejelser.

Læs mere

Mødedesign og facilitering

Dét, at designe og facilitere gæsteoplevelsen effektivt, kræver en række elementer. Elementer som tilsammen opfylder (eller overgår) gæstens forventninger.

Læs mere

Overnatning (Hotelhåndtering)

Det kan være overvældende, hvis ikke hotelhåndtering er en opgave, du er vant til at håndtere. Det er jo ikke sikkert, du kender det endelige antal deltagere, allerede når du forhandler kontrakt med hotellet. Eller husker de aftalte deadlines midt i dine mange andre opgaver. Og så falder hammeren og du ender med at måtte betale for værelser, du alligevel ikke skulle bruge.

Læs mere

© 2022 OrgaNicer, All Rights Reserved