Storytelling

Skil dig ud fra webinar-mængden

I starten var vi alle meget imponerede over webinar og hvordan vi pludselig kunne indhente ny viden og inspiration helt gratis og endda i vores egen sofa.

Men er vi nået til mætningspunktet?

Jeg tager i hvert fald mig selv i at sortere noget mere aggressivt i udbuddet af webinar og at glemme at jeg egentlig er tilmeldt inden jeg ser påmindelsen i indbakken 1 time før. Og har virksomheden så også den frækhed og tage betaling for det, er jeg ude inden jeg overhovedet har læst dagsordenen for webinaret.

Men hvordan skiller du dig ud fra mængden? Og på hvilken måde skal du nogensinde tjene penge på online møder/konferencer, hvis dette bliver fremtiden?

Mit bud er storytelling.

Vi skal finde ind til det ekstra at tilbyde, udover en tør ’forelæsning’ på 1 time, hvor du i øvrigt skal have en utrolig høj form for selvdisciplin, hvis ikke du skal lave overspringshandlinger mens du sidder helt alene.

Storytelling formår at underholde, engagere, skabe værdi, overtale og sælge. Forsøg derfor allerede i din udsendte webinar-tilmeldingsmail at spille på de formodede deltagers følelser og behov. Dette kan konkret gøres med små film, fortællinger, infografikker, gif’s eller noget helt andet.

Det væsentlige er, at måden du fortæller din historie og formidler din virksomheds brand, skal altså kunne aktivere modtagerens følelsesmæssige register. Hvad end dette skal være humoristisk, glædesbetynget, sørgeligt m.m. afhænger af hvilke udfordringer modtageren sidder med og hvad jeres webinar er bygget op omkring.

Sidst men ikke mindst resulterer storytelling også i (hvis formidlet korrekt) at budskabet forstås og huskes bedre når mødet/webinaret er slut.

Giver webinar stadig værdi? Svaret er helt klart ja.
Både for virksomheden som afsender men bestemt også for modtager. Det handler om at tilpasse sig det faktum, at udbud har overhalet efterspørgsel og derfor gøre det ekstra, der får kunderne til netop at vælge jer.

Held og lykke med at finde en måde at markedsføre dit brand på med et storytelling-tvist 😊

Hvis du slet ikke er kommet i gang med at afholde webinar endnu, kan du også læse 8 gode råd og blive klædt på til den virtuelle mødeverden. 

De bedste hilsner,

Katrine Jespersen

Digital kommunikation i OrgaNicer

Tilmeld nyhedsbrev

Mødedesign og facilitering

Dét, at designe og facilitere gæsteoplevelsen effektivt, kræver en række elementer. Elementer som tilsammen opfylder (eller overgår) gæstens forventninger.

Læs mere

Konceptudvikling

Vi har produceret ganske mange konceptbeskrivelser og konceptpræsentationer. Enten fra scratch eller på baggrund af ønsker og ideer fra vores kunder og samarbejdspartnere. Her er hvad vi kan gøre for dig…

Læs mere

Kunne du lide dette blogindlæg?

Få mere som dette = viden, værktøjer, trends og tips til dit arbejde med at planlægge og designe møder og events. Alt sammen (plus super gode tilbud) sendt direkte til din indbakke hver mandag.

Ja tak – send guldkornene direkte til mig

FORBLIV UP-TO-DATE og modtag nyhedsbrevet

Tilmeld dig vores ugentlige nyhedsbrev, og modtag guldkorn direkte i indbakken

© 2020 OrgaNicer, All Rights Reserved