Messedeltagerens 7 synder

Inspiration til næste års (forhåbentlige) messedeltagelse

Corona-virussens udbredelse gør, at flere  planlagte messer enten er blevet aflyst eller udsat. Men grundig forberedelse og planlægning er altafgørende for, om din virksomheds messedeltagelse bliver en succes, så derfor start tidligt og lav en langsigtet strategi.

Du kan bruge messer, som en væsentlig kilde til at skabe nye kontakter og vedligeholde eksisterende. Men kun hvis du formår at udnytte potentialet i dette møde endnu bedre. Virksomheder der deltager på messer, begår ofte en eller flere af følgende synder:

  1.  Vi glemmer at messedeltagelse er 80% software og 20% hardware.
    a. Bemandingen af standen bærer præg af, hvem der har tid, og ikke altid, hvem der har evnerne.
    b. Dem, der skal være på messen og har været på messen i mange år, uddelegerer det forberedende arbejde, og deres egne erfaringer kommer ikke altid nok i spil.

  2. Der er et stort fokus på messen, men ikke på tiden før og tiden efter – som mindst er lige så vigtige for at skabe målbare resultater.
    a. Har du styr på målet og formålet med messen, og hvem der skal inviteres?
    b. Er markedsføringen på plads? SoMe, trykte medier etc.
    c. Har du lagt et budget?
    d. Er bemandingen på plads, og hvilke profiler?

  3. Vi glemmer kundeoplevelsen på standen – Vi tror, at messer handler om produkter.

  4. Vi glemmer, de signaler vi sender, når kunderne ikke er på standen.

  5. Vi glemmer at kommunikere med de potentielle kunder, der ikke kommer forbi.

  6. Vi har for lidt styr på, hvordan vi håndterer processen fra kontakt til kontrakt og taber for mange på gulvet.

  7. Når messen er slut, skal vi hjem og passe dagligdagen og får ikke helt fulgt op, som vi burde.

Det at deltage på messe er ofte en stor investering for en virksomhed, og derfor er det essentielt at disse møder med kunder, giver så stort et afkast som muligt.

Hvilke fejltagelser, begår I, når I deltager på messer?

Hvad gør I for at maksimere jeres udbytte af messedeltagelsen?

Opfølgningen er uhyre vigtig. Så evaluer kort tid efter, at messen er slut. En evaluering er altid bedst, når hukommelsen er frisk. Genbrug dine succeser, men undgå at begå de samme fejl. Følg op på dine kontakter.

Nåede du dine mål, og var messedeltagelsen hele indsatsen værd?

Brug for mere inspiration? 

Læs blogindlægget ‘Hemmeligheden bag succesfuld messedeltagelse‘.

De bedste hilsner,

Annette Bang Nielsen

Bookingchef i OrgaNicer

Tilmeld nyhedsbrev

Venue

Hos OrgaNicer kan du altid få hjælp og sparring, når du skal finde den perfekte lokation til din kommende konference, kursus, generalforsamling eller anden form for event.Ud over at du skal finde et venue, der danner de perfekte rammer om dit arrangement, er der en masse praktiske ting, du skal have med i dine overvejelser.

Læs mere

Abstract and papers

Har du behov for at håndtere dokumenter som Abstracts and Papers, kan OrgaNicer også hjælpe. Opsætningen af Abstract and Papers kan både designes, som en integreret del af arrangementets tilmeldingsskema – eller som et tillæg til jeres tilmeldingsskema.

Læs mere

Evaluering

Ved du, hvordan du laver en god evaluering af din event? Én, der kommer hele vejen rundt om dit arrangement, og som hjælper dig med at vurdere, hvordan det er gået med de fastsatte mål? Vi kan hjælpe med de strategiske samt praktiske dele af evalueringen…

Læs mere

Kunne du lide dette blogindlæg?

Få mere som dette = viden, værktøjer, trends og tips til dit arbejde med at planlægge og designe møder og events. Alt sammen (plus super gode tilbud) sendt direkte til din indbakke hver mandag.

Ja tak – send guldkornene direkte til mig

FORBLIV UP-TO-DATE og modtag nyhedsbrevet

Tilmeld dig vores ugentlige nyhedsbrev, og modtag guldkorn direkte i indbakken

© 2020 OrgaNicer, All Rights Reserved